Handelsbetingelser

 

Handelsbetingelser

Dette websted ejes og drives af:

Bodana ApS
Solrød Strandvej 76, 4.
Solrød Strand
Danmark

CVR .: 42288667

Telefon: +45 5150 0746

E-mail: info@bodana.dk

Disse vilkår og betingelser gælder for private forbrugeres køb af produkter i Bodana webshop. Det er ikke muligt at angive moms / CVR-numre i webshoppen. Hvis du ønsker at handle på vegne af en virksomhed, bedes du kontakte vores kundeservice på info@bodana.dk. Hvis du afgiver en ordre i webshoppen på vegne af en virksomhed i EU, er du ansvarlig for at kræve momsen, ikke Bodana ApS.

Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller værge.

Når du tegner et abonnement/betaler via kreditaftale, skal du indtaste din fødselsdato, så vi sikrer, at du er over 18 år. Er du under 18 år, skal aftalen indgås af en forælder eller værge.

En aftale kan altid let annulleres af en forælder eller værge, hvis det skulle vise sig, at den er blevet indgået af et barn eller en person under 18 år.

Købsaftaler indgås på dansk. Det er juridisk bindende, når du modtager en ordrebekræftelse.

 

 

Sådan handler du hos os

På bodana.dk kan du kun bestille varer via vores webshop. Hvis du har spørgsmål til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.

For at foretage et køb hos os, skal du igennem 10 trin:

  1. Find den eller de varer du ønsker, og læg dem i indkøbskurven. Gå herefter til kassen.
  2. Tjek at kassen indeholder de ønskede varer, og godkend vores handelsbetingelser og persondatapolitik.
  3. Vælg godkend ordre og betal.
  4. Indtast dine personlige oplysninger og vælg om du ønsker at modtage vores nyhedsbrev, gode tilbud mv.
  5. Indtast leveringsadresse.
  6. Tjek at din ordre stadig indeholder de ønskede varer.
  7. Vælg fortsæt til levering og tjek at alle oplysninger er korrekte.
  8. Vælg fortsæt til betalingsmetode.
  9. Indtast betalingsoplysninger. Alle transaktioner er sikre og krypterede.
  10. Vælg godkend betalingsbetingelser og betal nu.

Vi sender dig en ordrebekræftelse på e-mail, når du har gennemført dit køb. Vi opbevarer ikke en kopi af din ordrebekræftelse.

 

 

Sikker betaling

På bodana.dk accepterer vi betaling fra følgende kreditkort:

Visa / Dankort, Visa, MasterCard og PayPal.

Vi opkræver ikke kreditkortgebyrer.

Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside. 

Beløbet vil ikke blive opkrævet, før ordren er afsendt. Hvis du har en ordre bestående af flere produkter, og et eller flere produkter er i restordre, vil betaling af disse produkter ikke blive opkrævet før forsendelsesdatoen.

 

 

Priser

Alle priser er angivet i DKK og inkluderer en dansk moms på 25%. 

Vi forbeholder os ret til at ændre priser og specifikationer uden varsel, undtagen for allerede indgåede aftaler.

 

 

Tryg og sikker e-handel

Så snart Bodana har modtaget din ordre på bodana.dk, sender vi en ordrebekræftelse per e-mail til dig. Det anbefales, at du kontrollerer, at ordrebekræftelsen matcher ordren med hensyn til antal, varetype, pris osv. Hvis der er uoverensstemmelser, bedes du kontakte Bodana hurtigst muligt.

Hvis der er uenighed mellem oplysningerne, har det, der er aftalt mellem parterne forrang, så længe det ikke er i strid med obligatorisk lovgivning. Aftalen suppleres også med relevante lovbestemmelser, der regulerer køb af varer mellem virksomheder og forbrugere.

Hvis du har spørgsmål eller er i tvivl om noget i forbindelse med dit køb, så tøv ikke med at kontakte os. Vi vil meget gerne hjælpe dig.

Du kan kontakte os på telefon +45 5150 0746, e-mail: info@bodana.dk eller ved at udfylde din kontaktformular, som du finder her, og vi kontakter dig hurtigst muligt.

Du kan også læse vores svar på de hyppigst stillede spørgsmål på vores FAQ-side

 

 

Hurtig levering og fri fragt i Danmark ved køb over 500 DKK

Levering i Danmark sker inden for 1-2 hverdage. Du får gratis forsendelse i hele Danmark ved køb over 500 DKK

Ordrer, der er afgivet inden kl. 12 på alle hverdage, sendes normalt samme arbejdsdag. Ordrer, der afgives senere, afsendes den følgende hverdag, eksklusive helligdage.

Leveringstiden estimeres med forbehold for uforudsete hændelser grundet naturkatastrofer, pandemier eller generel force majeure.

Alle varer, du køber hos os, sendes med PostNord Danmark. PostNord leverer til pakkeboks.

Når ordren er afsendt fra vores lager, modtager du en e-mail med et tracking-link, som giver dig mulighed for at følge med i, hvor langt din forsendelse er nået. Bemærk, at det kan tage op til 24 timer før linket er aktivt.

 

 

Fortrydelsesret

Som kunde har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@bodana.dk.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. 
  
Fortrydelse af en del af købet  
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at vi kun dækker returfragten, hvis du benytter den PostNord pakkelabel, som vi kan udlevere, når du henvender dig.
  
Returnering 
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

  
Varens stand, når du sender den retur 
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. 

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen. 
  
Tilbagebetaling af købsbeløbet 
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til vores lager, adressen fremgår af den PostNord pakkelabel, vi giver dig. Ønsker du ikke at benytte den udleverede pakkelabel med fri fragt, kan du kontakte os og få udleveret den fulde adresse til vores lager.  

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

 

Reklamationer

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. 
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.   

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til den adresse, der er angivet på den udleverede PostNord pakkelabel.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

Har du en reklamation på en af vores varer, beder vi dig om at kontakte os på info@bodana.dk hvor du bedes oplyse os om nedestående punkter:

  • Navn
  • Vejnavn og husnummer 
  • Postnummer og by 
  • Telefonnummer 
  • E-mail

 

  • Om varen (som du finder i den e-mail, du modtog, da du bestilte varen).
  • Varenummer 
  • Ordrenummer 
  • Varenavn 
  • årsag til returnering ved reklamation.

 

Hvis en vare konstateres defekt ved leveringen, så anbefaler vi at anvende den originale emballage til returforsendelsen. Derudover anbefaler vi at salgsemballagen medsendes.

Venligst undgå at påklistre mærkater eller skrive direkte på salgsemballagen, men anvend fragtemballagen til dette. 

Hvis varen er mangelfuld, kan du kræve, at Bodana webshop afhjælper manglen eller leverer en ny og mangelfri vare. Dette forudsætter, at reklamationen er berettiget samt at afhjælpning eller omlevering er mulig og ikke medfører urimelige omkostninger for Bodana. 

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@bodana.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Ved indgivelse af en klage, skal du oplyse denne e-mailadresse: info@bodana.dk.

 

 

Lov og værneting

Køb på webshoppen er omfattet af dansk ret, og værneting er forbrugerens hjemting. Dog kan ufravigelig national lovgivning finde anvendelse ved levering udenfor Danmark. Personer under 18 år kan ikke handle på denne webshop, uden samtykke fra en værge.

 

 

Ansvarsfraskrivelse

Bodana ApS kan til enhver tid ændre indholdet af denne side. Bodana ApS kan ikke drages til ansvar for eventuelle skader opstået som resultat af brug af siden eller for den sags skyld manglende adgang til brug af siden.

 

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse og e-mailadresse, telefonnummer er valgfrit.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Det drejer sig om vores eksterne lager og fragtfirmaer

Personoplysningerne registreres hos Bodana ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på bodana.dk er Bodana ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@bodana.dk

For yderligere oplysninger om vores håndtering af persondata, se da under vores Persondatapolitik.

 

 

Bodana kundeservice

Har du spørgsmål, eller er du i tvivl om noget i forbindelse med dit køb, så tøv ikke med at kontakte os. Vi vil meget gerne hjælpe dig.

Du kan kontakte os på telefon +45 5150 0746 (på hverdage ml. 10-14).

Du kan også skrive til os på info@bodana.dk eller via vores kontaktformular, så svarer vi inden for 24 timer på hverdage.

Du kan også læse vores svar på de mest almindelige spørgsmål på vores FAQ-side

 

 

 Handelsbetingelserne er senest opdateret den 11.04.2021